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Règulas pro su benidore de su cìnema in Sardigna

A incuru de Tore Cubeddu

L'intervento del socio Carlo Dessì, produttore esecutivo e direttore del Sardinia Film FestivalALLA FINE DELL'ARTICOLO LA VERSIONE IN ITALIANO

Chenàbura su 14 de martzu Moviementu at atobiadu sa Film Commission. Antonello Grimaldi fiat sètzidu in mesu a sos àteros registas comente collega, non solu comente Presidente de una istitutzione chi diat a dèpere èssere de importu mannu pro su setore e s'isvilupu suo in Sardigna.

Biende sas caras de totus custos professionistas paris, sètzidos in tundu, m'est bènnidu de pensare prus a unu comitadu de fàbrica, chi no a registas, autores, operadores.
Totus mudos, a iscurtare. Totu mudos, isetende.
Ite? Cales sunt sas oportunidades chi nos podet dare de a beru sa Film Commission (naro “nos” ca deo puru fatzo parte de cussu mundu...)

Marco Antonio Pani, presidente di Moviementu, ascolta uno degli interventi di Antonello GrimaldiSa beridade est, comente at nadu Grimaldi, chi si non funtzionat sa Film Commission non funtzionat su setore. E tando?
De ite diat a tènnere bisòngiu da Film Commission pro funtzionare mègius?
Grimaldi at elencadu custos puntos:
•  autonomia finantziària (comente funtzionat in totue...);
•  interassessorialidade, cheret nàrrere chi non siet collegada solu a s'assessoradu a sa cultura (custu si est beru chi su cìnema est una indùstria);
sòtzios noos. Partner chi in Sardigna agiudent a donare istrumentos a s'istitutzione.
Ma a como, custu no est ancora acuntèssidu. Pro ite?

Paolo Zucca ascolta GrimaldiSas càusas parent èssere medas, polìticas, organizativas, istruturales.
Su bisu de Grimaldi est chi sa lege pertochet  prima de totu sa produtzione: longumetràgios, curtzumetràgios, documentàrios, isvilupu iscenegiaduras...non prus festival, formatzione, seminàrios, cìrculos, etc. Pro sas àteras chistiones: Universidade, Cineteca e salas diant a dèpere collaborare cun sa Film Commission, si diant a dèpere coordinare.
Diat a èssere de importu. Traballare paris e partire totus cun sas matessi possibilidades.
In sa riunione fiant totus de acòrdiu subra de custas cosas.

Roberta Aloisio, filmmaker e aiuto regista, stila il verbale dell'assembleaMa issaras, pro ite sas cosas non andant?
Pro Grimaldi sas Film Commission italianas invetzes de promòvere su traballu in su setore nàschint comente istruturas de atratzione dae foras. Tando su traballu de sos locales (sos sardos pro cantu pertocat a nois) diat a dèpere èssere un consighèntzia. Sos furisteris chi benint in Sardigna diant a dèpere fàghere traballare sas professionalidades sardas. Ma, narat Grimaldi, est sa lege subra su cìnema chi diat a dèpere agiudare sos professionistas sardos.
Tando su problema est in sa lege.
Sa lege cheret mudada, ammodernada. Subra de custu semus totus de acòrdiu e fortzis bi diat a dèpere èssere unu echilìbriu intre custas duas funtzonalidades: promotzione fache a foras e agiudu a sos professionistas sardos pro chi isvilupent sos progetos insoro.

Una parte del cerchio. da sinistra, Francesca Lixi, formatrice e filmmaker, Maria Grazia Perria, sceneggiatrice, Sara Arango Ochoa, direttrice della fotografia, Luca Melis, operatore di ripresa e produttore, Carlo Dessì, direttore del sardinia Film Festival e produttore esecutivo, Maurizio Abis, operatore, e produttore video, Enrico Pau, regista, Simone Murru, macchinista, Simone Contu, regista e ispettore di produzione, e Marco Antonio Pani, registaMa lompende a sa chistione, pro superare custos problemas, sas rechestas de Moviementu (articuladas meda pro onni aspetu de su setore) podent èssere sintetizados in custos cuntzetos, chi creo sient sa cosa de prus importu de unu mangianu in ue s'est faeddadu de su benidore, prima de totu: trasparèntzia, egalidade, seguresa de sos tempos. Pro ite est craru chi prima de totu sas rechestas, pro chi unu movimentu comente su de su cìnema sigat a si muntènnere unidu est a fundamentu chi totu sos chi nde faghent parte potzant tènnere sas matessi possibilidades a tenore  de sas capatzidades insoro. E sos sèberos dèpent èssere trasparentes, a connoschèntzia de totus.

Antonello Grimaldi e Gianni CesaraccioCusta idea de comunidade, chi est in s'ispìritu de Moviementu est fortzis sa cosa prus bella, onniunu segundu sas capatzidades suas.
Règulas seguras. Diat a èssere bellu, ca a intro de custas ddue est su benidore nostru.

 

(Foto Giovanni Soletta)

 


 

Regole per il futuro del cinema in Sardegna

di Tore Cubeddu

Venerdì14 marzo Moviementu ha incontrato la Film Commission. Antonello Grimaldi era seduto tra gli altri registi, come collega, non solo come Presidente di una istituzione che dovrebbe essere fondamentale per il cinema e lo sviluppo del settore in Sardegna.

Osservando i volti di tutti questi professionisti insieme, seduti in cerchio, mi veniva da pensare più a un comitato di fabbrica piuttosto che a registi, autori e operatori.

Tutti zitti, a ascoltare. Tutti zitti, ad aspettare.

Ma cosa? Quali sono le reali opportunità che ci potrà dare la Film Commission (dico “noi” perchè anche io faccio parte di quel mondo...)

La verità è, come ha affermato Grimaldi, che se non funziona la Film Commission non funziona nemmeno il settore. E allora?

Di cosa avrebbe bisogno la Film Commission per funzionare meglio?

Grimaldi lo ha sintetizzato in questi punti:

•  autonomia finanziaria (come funziona ovunque...)

•  interassessorialità, ovvero non essere collegata al solo assessorato alla cultura (questo se è vero che il cinema è un'industria);

•  soci nuovi. Partner che possano contribuire a dare nuovi strumenti all'istituzione.

Ma fino a oggi questo non è ancora accaduto.

Le cause sembrano essere diverse, politiche, organizzative, strumentali.

Il sogno di Grimaldi è che la legge riguardi innanzitutto le produzioni: lungometraggi, cortometraggi, documentari, sviluppi sceneggiatura... non più festival, formazione, seminari,

circoli, etc. Per le altre questioni: Università, Cineteca e sale, dovrebbero collaborare con la Film Commision, si dovrebbero coordinare.

Questo sarebbe importante. Lavorare insieme e partire tutti dalle medesime possibilità.

Questi principi trovavano d'accordo tutti alla riunione.

Ma allora perchè lo cose non funzionano?

Per Grimaldi le Filmcommission italiane invece di promuovere il lavoro all'interno del settore, nascono prima di tutto come strutture di attrazione per risorse esterne. É chiaro allora che il lavoro dei locali (dei sardi, nel nostro caso) dovrebbe essere una conseguenza. I forestieri che vengono in Sardegna dovrebbe far lavorare le professionalità sarde. Ma, dice Grimaldi, è la legge sul cinema che dovrebbe aiutare i professionisti sardi.

Allora il problema sarebbe la legge.

La legge deve essere cambiata, rimodernata. Su questo siamo tutti d'accordo e forse ci dovrebbe essere un maggiore equilibrio tra queste due funzionalità: promozione verso l'esterno e sostegno ai professionisti sardi perchè sviluppino i loro progetti.

Ma giungendo al sodo, per superare questi problemi, Moviementu ha avanzato delle richieste (articolate per ogni aspetto del settore) che possono essere sintetizzate nei concetti che seguono e che credo siano la cosa più importante di una mattinata in cui si è discusso prima di tutto del futuro: trasparenza, uguaglianza, certezza dei tempi.

Perchè è chiaro a tutti che prima di ogni richiesta, affinchè un movimento come quello del cinema continui a restare unito, è necessario che tutti coloro che ne fanno parte possano avere le medesime possibilità, ognuno secondo le proprie capacità.

E le scelte devono essere trasparenti, a conoscenza di tutti.

Questa idea di comunità, che è lo spirito di Moviementu, è forse la cosa più bella: ognuno secondo le proprie capacità.

Regole certe. Sarebbe bello, poiché in queste c'è il futuro del nostro settore.

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