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Percorso

Editoriale

Passa la palla facendo cinema in Sardegna. di Enrica Anedda

Dopo l'articolo la versione in sardo

“Tutto torna” direbbe il regista Enrico Pitzianti, che di palle, reti e gioco di squadra se ne intende parecchio, essendo stato uno dei più forti cestisti sardi. Quest'anno, infatti, tutto torna a Maria Lai, alla quale si è ispirato anche il Comune di Cagliari nel progetto "Cagliari Capitale Europea”.

Cinemecum a questa grande e straordinaria artista ha dedicato un blog, curato da Salvatore Pinna che lo ha voluto intitolare “Passa la passa giocando con Maria Lai” per riprendere un paragone della stessa artista riportato nel film “Post Scriptum” di Clarita Di Giovanni. L’arte come il gioco del pallone, l’arte come un filo che unisce, si collega e trasmette concetti, sensazioni, scoperte, da un capo all'altro. L’arte come un gioco di squadra, quale è o dovrebbe essere proprio il cinema.
Ebbene noi oggi abbiamo parafrasato il titolo del blog per descrivere quanto sta accadendo in Sardegna nel mondo del cinema. Ne siamo entusiasti.

Nel 2005 si tenne a Nuoro un convegno per discutere sulla legge del cinema in Sardegna, allora in via di elaborazione. Già al tempo esprimemmo le nostre perplessità circa una legge che voleva attribuire all'assessorato un ruolo insieme sproporzionato e inadeguato. Eravamo invece a favore di un organo indipendente e competente che coordinasse tutto il mondo del cinema. Ci sono voluti alcuni anni, ma di fronte ai risultati poco lusinghieri nell'applicazione della legge quasi tutti si sono convinti che la Fondazione Sardegna Film Commission debba assumere un ruolo centrale, ovviamente attraverso regole e criteri certi e trasparenti. A furia di insistere siamo insomma riusciti a passare la palla.

Ad ottobre dello scorso anno dopo un lungo e forzato periodo di pausa, Cinemecum ha ricominciato le pubblicazioni periodiche con un focus accurato sull'operato della Film Commission e dell’Assessorato. Ci siamo più volte scambiati la palla con Moviementu (nato a luglio del 2013) e continuiamo insieme a lavorare tenacemente per risvegliare la politica sarda e per informare tutti sull'importanza del cinema in Sardegna e di una sua gestione efficace e trasparente. Da una settimana si è unito anche il quotidiano L'Unione Sarda. Il critico cinematografico Sergio Naitza ha preso la palla e sta brillantemente ricostruendo i tristi capitoli della breve storia del cinema in Sardegna e degli interventi legislativi.

Siamo arrivati ad oggi e la situazione è ancora in stallo. La Fondazione sulla quale noi tutti avevamo riposto le nostre speranze purtroppo è rimasta sorda a tutte le sollecitazioni e il suo operato è in linea con tanti altri brutti esempi della pubblica amministrazione. Ci eravamo illusi che il cinema affidato a un regista di pregio quale Antonello Grimaldi avrebbe potuto essere in Sardegna un buon esempio per tutti. Siamo però ancora in tempo per cambiare le cose, ma soprattutto stiamo dando prova di essere uniti dentro e fuori Moviementu.

Un grande lavoro di squadra che disattende l’antico detto "pochi e mal uniti" e che andrà avanti sino a che non verremo ascoltati veramente. Un gioco di squadra che ci auguriamo di portare avanti anche quando verranno finalmente discusse le soluzioni per venire fuori dalla situazione, ma che sopratutto speriamo di vedere sempre nei set affinché ognuno delle centinaia oramai di giovani e meno giovani impegnati in questo campo  possa trovare il proprio ruolo e una preziosa occasione di crescita.

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Passa sa botza faghende cìnema in Sardigna. de Enrica Anedda

“Tutto torna” aiat a nàrrere su regista Enrico Pitzianti, chi de botzas, retes e giogu de iscuadra nde cumprendet meda, essende istadu unu de sos giogadores de basket sardos prus fortes. Ocannu, infatis, totu torrat a Maria Lai, a issa s'est ispiradu finas su Comune de Casteddu in su progetu "Cagliari Capitale Europea”.

Cinemecum at dedicadu unu blog a custa artista manna, curadu dae Salvatore Pinna, chi l'at chèrfidu intitulare “Passa la palla giocando con Maria Lai”, pro torrare a unu paragone chi s'artista  matessi a torradu in su film “Post Scriptum” de Clarita Di Giovanni. S'arte comente su giogu de su pallone, s'arte comente unu filu chi unit, chi collegat e trasmitit cuntzetos, sensatziones, iscobertas, dae unu cabodo a s'àteru. S'arte comente giogu de iscuadra, comente diat a dèpere èssere pròpiu su cìnema. E issaras nois oe amus fatu sa paràfrasi de su tìtulu de su blog pro contare su chi est sutzedende in Sardigna in su mundu de su cìnema, ca nde semus cuntentos meda.

In su 2005 b'est istadu in Nùgoro unu cunvegnu pro chistionare de sa Lege de su Cìnema, chi ancora fiat in fase de elaboratzione. Giai issaras aiamus nadu sas dudas chi teniamus subra de una lege chi cheriat donare a s'assessoradu unu ruolu tropu mannu e sena de mesura peruna. Fiamus invetzes a favore de unu òrganu indipendente e cumpetente chi diat àere dèpidu coordinare totu su mundu de su cìnema. Bi sunt chèrfidos annos, e, castiende a sos resultados pagu bonos in s'aplicatzione de sa lege, casi totus si sunt cunvintos chi sa Fondazione Sardegna Film Commission depiat tènnere unu ruolu tzentrale, cun règulas e critèrios trasparentes. Insistende semus resèssidos a passare sa botza. In su mese de santugaine de s'annu coladu, a pustis de unu perìodu de pàusa, Cinemecum at torradu a cumintzare sas publicatziones periòdicas cun unu focus atentu subra de su traballu de sa Film Commission e de s'Assessoradu. Nos semus passadus sa botza prus bortas cun Moviementu (nàschidu in su mese de trìulas de su 2013) e sighimus a traballare paris pro nde ischidare sa polìtica sarda, pro informare totus subra de s'importàntzia de su cìnema in Sardigna e pro una gestione prus profetosa e trasparente.

Dae una chida, a custa batalla s'est unidu finas su diàriu L'Unione Sarda. Su crìticu cinematogràficu Sergio Naitza at pigadu sa botza e como est torrende a contare a manera crara meda sos capìtulos prus tristos de s'istòria mancari curtza de su cìnema in Sardigna e de sos interventos legislativos.
Semus lòmpidos a oe e sa situatzione est ancora firma. Sa Fondazione chi aiat dèpidu regollere totu sas isperas nostras est abarrada surda a totu sos inditos e s'operadu sou s'est mustradu in lìnea cun àteros esèmpios malos de s'amministratzione pùblica. Nos fiamus illudidos chi su cìnema, postu in manos a unu regista de prestìgiu comente a Antonello Grimaldi, aiat pòdidu èssere unu esèmpiu bellu pro totus. Semus ancora in tempos pro cambiare sas cosas, ma prus che totu semus mustrende de èssere unidos foras e a intro de Moviementu.

Est unu traballu de iscuadra mannu meda chi andat a s'imbesse cuforma a su dìtziu chi narat “pagos e malunidos” e chi at a andare a dae in antis finas a cando no nos ant a iscurtare de a beru. Unu giogu de iscuadra chi nos auguramus de portare a in antis finas cando s'ant a discùtere sas solutziones pro bessire dae custa situatzione, ma chi prus che totu isperemus de bìere semper in sos set pro chi onni unu de sas chentinas de pitzinnos e prus pagu pitzinnos impinnados in  custu campu potzat agatare su ruolu sou e una ocasione de crèschida.


14 maggio 2014

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